still waiting...

Daisypath Friendship tickers

Friday, May 6, 2011

apabila aku mula berhenti berharap.... +_+


apabila aku berhenti berharap. semuanya sudah tak pasti, kabur dan kelam... aku tak faham keadaan atau keadaan itu yg tidak pernah cuba untuk memahami aku. penat berharap....memaksa aku untuk berhenti. berhenti sebelum sesuatu yang lebih kejam terjadi. kejam buat diri aku yang terlalu berharap.... angan-angan aku.... impian aku...semuanya jadi sia-sia. penat menunggu... penat melayan perasaan yang bercampur baur. aku rasakan semangat yang dulu mula bertunas....mulai gugur satu persatu... aku semakin lemah.. aku semakin keliru dengan perasaan aku... Tuhan... dugaan apakah ini... begitu hebat dugaan-Mu terhadap aku. aku tak mampu menanggung semua derita ini... [sigh]....

apabila aku berhenti berharap.... aku masih cuba untuk tidak membazirkan titisan air jernih di kelopak mataku... aku cuba untuk bersabar... cuba untuk menerima keadaan yang berlaku... sejarah tak mungkin berulang...

apabila aku berhenti berharap...aku cuba buang jauh2 semua kenangan dulu. cuba untuk tidak mengingat semua kisah lama... alangkah baiknya jika aku mampu men'delete semua kenangan lama. aku yakin...segala kesakitan yang membebani aku ini akan terbang meninggalkan aku... hmmm....alangkah baiknya kan...

apabila aku berhenti berharap....aku tak tahu kenapa perlu kenangan lama itu mengusik jiwa. alangkah baiknya jika hati aku ini sekeras batu... tidak terkesan dengan apa juga dugaan yang mendatang. aku penat...letih...lelah.. sampai bila semua ni perlu aku tanggung sendiri???? kenapa aku masih terkurung dalam siksa yang membebani jiwa aku ni... kenapa aku tak mampu untuk keluar... kenapa aku tak mampu untuk mendorong diri aku untuk keluar dari siksa kenangan lampau ni. lemah sungguh aku.. ya...aku manusia yang lemah... Tuhan....berikanlah aku petunjuk-Mu...

apabila aku berhenti berharap...
aku perlukan sebuah kekuatan...



forever broken


tried very hard to beleive that all the pain...the misery is just a dream... A ninghtmare.
want to woke up, but I'am already awake
feeling the bitter emptiness in my already tortured soul.
really want to scream, but will it change everything for better
torn and broken; forever grieving for the foolishness.
Aching and wounded. the scar will never heal. the cure was never found
the sighning and groaning lasted.
will never tame my heart....will never quited it from crying
with such horrible pain...at heart and mind
that such much memories; that such much promises
will never be erased.... tired; but it didn't ceased
it burned out my feelings.
the pitiless pain; still raging and maddened my soul..

[copyright from: en.zackputra's collection]


1 comment:

  1. when you are being deceived God knows....
    when you are being patient God knows....
    when you are being brave God knows....
    when you are being courageous God knows...
    Be glad to know that Allah knows whatever things that happen to you and how patient,brave and courageous you are in facing this obstacles.. Pray hard so that the happiness you seek will find its way to greet you soon.. Aminnn

    ReplyDelete